gollynbossy

golly&bossy u Berlinu – muzeji II.

blog golly&bossy - Muzej DDR-a

Dragi Naši,

Prvi dil ste pročitali (klik), nastavljamo dalje pohod po berlinskim muzejima. Nakon povijesnog muzeja išli smo do Postadamer Platza u Filmski muzej. Usput smo obidovali sushi (“Nijedan dan bez sushija“ bila je naša parola), prošetali se Unter den Linden, naslikavali isprid Brandenburških vrata i pošteno se smrzli.

Filmski muzej je pretežno na njemačkemu, pa nam je bilo malo dosadno. Ali ulazni dio oduzima dah: 3-4 prostorije s miljun zrcala u kojima smo vidili miljun sebe istovremeno i gore i dole i desno i livo. Ludnica. Lu-dni-ca! Doduše, nismo sigurni kako bi bilo onima što pate od vrtoglavice i straha od ogledala. Ali nama je bilo ludilo.

A budući da smo golly&bossy što bismo mi slikali u muzeju nego robu. Ovo je kimono jedne, jedine i neponovljive Marlene Dietrich u sobi posvećenoj samo njenim kostimima.

Toliko o Filmskem muzeju. Prelazimo na Muzej DDR-a.

Jedan prenatrpani muzej, malo previše komercijalan za naš ukus, nema prave garderobe, na blagajni uz kartu možete odma kupit i kafu, restoran je praktički u muzeju tako da se osjeti miris, gužva je nenormalna. Ali dobro, možda je i to dio doživljaja. Život u DDR-u bi je težak, ne može ni posjet muzeju DDR-a bit lagodan.

A život u DDR-u bi je zahtjevan već od malih nogu. U vrtićima su imali kolektivno učenje na tutu. Da! Svi bi sedili na tuti dok se i zadnji mulac ni olakša. Njemačka sklonost redu i disciplini udružena s komunističkom represijom i ima da se piši i kaki na zapovijed. “The criminologist believes that collective potty sessions suppressed East Germans’ individuality and broke their naturally rebellious human spirit.“ piše tu.

(Slika s jaredmachine)

U DDR-u je svega falilo. Ali stvarno svega. Jedna gospođa je pedantno njemački vodila dnevnik nestašica.

Između ostalega ni bilo ni pamuka nego su Istočni Nijemci hodili samo i jedino u čistemu poliesteru. Plastik-fantastik na najjače. Možete mislit kako je to smrdilo liti po tramvajima i metrou. Jer sigurno ni bilo ni dezodoransa. Kao golly&bossy i poklonici finih i prirodnih materijala duboko suosjećamo sa svim Istočnim Nijemcima.

Istočni Nijemci rado su se kupali goli. Rado znači da ih je 80% bilo naturistima. Sigurno je na to utjecala i nestašica kupaćih kostima.

(Slika preuzeta sa stranica Muzeja DDR-a)

Ali jednega je bilo – pića. Pilo se 17 litara alkohola po glavi godišnje!!! I muški i ženski jednako. Ovo smo naučili u muzejskom restoranu di su u ponudi omiljena jela iz DDR-a, a u jelovniku pišu i neki zanimljivi podaci tipa ovi.

Onda smo išli u Židovski muzej koji nam je bi taman na putu za jedan restoran s popisa 10 najboljih sushi restorana u Berlinu. Ugodno s korisnim, korisno s ugodnim.

Židovski muzej je super. Mrvicu, samo mrvicu, histeričan jer su onako dosta niski stropovi i usko je i cilo vrime imate za izvlačit neke ladice s tekstovima i izlošcima i pritiskat neke ekrane koji ne rade uvik i pisat neke želje na ceduljice i malo je klaustrofobično (ali to simbolizira težak put židovskog naroda kroz povijest tako da to opraštamo arhitektu).

Ovo je novi Lieberskindov dio. I izvanka se vidi da je klaustrofobičan.

Ništo što bi volili imat, a nismo dospili u muzejsku butigu da vidimo je li možda prodaju replike. Dakle, koje mirisne sviće, koji električni osvježivači zraka. U ovi srebrni držač se stavu začini, na primjer klinčić ili cimet koji onda polako ispuštaju miris kroz rupice i cjevčice. Da su ovo imali u DDR-u život bi im bi puno ugodniji u onemu pustemu poliesteru.

Jarmulke su nas posebno razveselile. Nismo znali da mogu bit na Prijatelje ili Supermena. Ili da mogu podržavat Obamu.

A usrid muzeja i mali automat s gumenim bombonima. I to košer. Ali nismo imali 2×1€ da ih kupimo, a automat ne prima nikakve drukčije kombinacije. Zato pripremite 2×1€ kad budete išli i zasladite se.

I na kraju jedna slika koja nan se puno, puno svidila. Jankel Adler, Sabat. Više informacija ode.

Eto, četiri muzeja u dva dana. Mislimo da smo oborili vlastiti rekord. A ostali su nam još za drugi put svi(!) muzeji na Muzejskom otoku posebno Nefertiti, Pergamonski oltar i Ištarina vrata.

U sljedećim nastavcima o arhitekturi, sushiju i koncertu.

Vaši

Comments ( 5 )

• Shelly Kelly

šarmantno po običaju. ali glete, u DDRu su, kao i svugdje, živjela i njurgala. jer hajde realno, bez žica za gitaru i rezanog sira svijet ne propada preko noći… pet godina sam kao pubertetlija tamo živio, i ok, bilo jest spartanski prema zapadnim mjerilima i što smo time smatrali, ali s druge strane postojale su dimenzije i doživljaji, kakve danas nemamo, od zaista povezane obitelji, baltičkih ljetovanja 🙂 i maturalaca po Rusiji nadalje…. Ma i dezića je bilo, bez brige. 😀 Da ne gnjavim… (i ne, nisam nostalgičar; ne bih se vraćao) – pozdrav vam!

• helokiti

dobri golaći :))

• Marina Kuharica

jako mi se svidja ovaj post. berlin mi je vec jako dugo na popisu gradova koje moram posjetiti :). svidja mi se i muzej ddr-a ….samo nije bas ni kod nas bilo sve med i mlijeko i bilo je nestasica…steta sto se netko ne sjeti napraviti muzej ex yu za vrijeme ‘socijalizma’, na slican nacin….to turisti vole a buducim generacijama je to odlicna skola.

• NF

ajme meni koja jeftina propaganda. ja sam bio DDR stipendist, prvo što sam pitao kad sam stigao, imaju li kalodonta i kave, smijali su se, pa naravno, toga tada u jugoslaviji nije bilo. pilo se jeftino tada najbolje svjetsko radeberger pivo, sad mu je kvaliteta strašno pala. zavidili su mi doduše na adidasicama levis trapericama, al mogu posvjedočiti iz prve ruke da ondašnje studentice nisu smrdjele, dapače. i uglavnom su nakon osamnaeste imale kakve takve ali svoje stanove. o besplatnim cjelodnevnim vrtićima neću ni govoriti.
    meni je puno toga tada tamo smetalo, al u usporedbi s ovim danas npr. u hrvatskoj, to je bio raj.